Misafir Kullanıcı YapıForumu Blog'unda misafir yazarlar tarafından paylaşılan içeriklerdir. Sektörel bilgi, belge, döküman ve blog yazılarınızı siz de paylaşabilirsiniz.

Konteyner için ruhsat almak gerekir mi?

1 dakikada okuyabilirsiniz

Konteyner için ruhsat almak gerekir mi? İşte en fazla merak edilen soru bu pandemi günlerinden şehir hayatından kaçmak isteyenler için bu. Şimdi konteyner ev için ruhsat alma konusuyla alakalı sizlerle değerli bilgilere geçebiliriz.

Konteyner kullanımında ve yüksek oranlı tercih edilmesinde en önemli neden taşınabiliyor olmasıdır. Üretimi fabrikalarda yapılan bu yapılar kullanıma hazır hale geldikten sonra belirlenen zemine yerleştirilmektedir. Yapının su, elektrik ve diğer tüm gider bağlantıları sonrasında tamamlanmaktadır.

Tüm bu işlemler öncesinde ise gerekli izinler dahilinde ruhsat alınması gerekmektedir. Türkiye kanunlarında yer alan İmar Yasasına göre karaya ya da suya kalıcı ya da muvakkat yani geçici yeraltı veya yer üstü inşaat yapılması durumunda gerekli izinlerin alınması gerekmektedir. Konteyner yapılar daimi olmasa da muvakkat yani geçici yapılardır. Bu nedenle yerleştirilme ve inşa sürecinden önce gerekli izinlerin alınması zorunludur.

Konteyner evler nereye inşa edilebilir?

Ekonomik ve kolay ulaşılabilir ev modellerinden biri olan konteyner evler son dönemlerde sıklıkla tercih edilmektedir. Beton evlere nazaran tercih edilme nedenleri arasında ekolojik olması ve çevreye daha zararsız yapılar olması da bulunmaktadır.

Yapımı da son derece pratik olan konteyner evler modern görünümü ve kullanım kolaylığı sebebiyle sıklıkla tercih edilmektedir.

Özellikle Türkiye’de konteyner evler bahçesi ya da boş arazisi olan kişiler tarafından tercih edilmektedir. Konteyner için ruhsat almak gerekir mi sorusuyla yakından ilgili olan kritik meseleye geçebiliriz.

Konteyner ev için ruhsat nasıl alınır?

Konteyner evlerin yapım ve inşa süreci başlamadan önce gerekli izinlerin alınması gerekmektedir. Konteyner ev inşa sürecine başlamadan önce 2 sene içinde alınması gereken izinler bulunmaktadır.

Aynı zamanda izin alınma süresinden itibaren inşa işleminin 5 yıl içerisinde tamamlanması gerekmektedir. 5 yıl içerisinde yapının oluşturulmamış olması halinde verilen ruhsat geçersiz hale gelmektedir.

Ruhsat alma işlemleri için belediye veya valiliklere müracaat edilmesi gerekmektedir. Başvuru işlemi konteyner ev yaptırmak isteyen kişi ya da kişiler tarafından yürütülmelidir.

Başvuru sürecinde hazırlanması gereken bazı evraklar bulunmaktadır. Bunlar; ruhsat için başvuru metnin yer aldığı dilekçe, tapu belgesi, belediye tarafından verilecek olan imar durum belgesi, mimarlar odası tarafından da onaylaması gereken mimari proje ve sicil belgesi gibi belgelerdir. Aynı zamanda elektrik ve sıhhi tesisat projeleri de onaylı olarak başvuru belgeleri arasına eklenmelidir.

 

Konteyner için ruhsat almak gerekir mi yazısını Makale Ekle sayfası üzerinden Zerrin hanım hazırlamıştır. Uzmanı olduğunuz bir konu hakkında siz de yazılarınızı paylaşabilirsiniz.

Siz de uzmanı olduğunuz bir konu hakkında makale ekle sayfasından kendi yazılarınızı veya haber içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

Misafir Kullanıcı YapıForumu Blog'unda misafir yazarlar tarafından paylaşılan içeriklerdir. Sektörel bilgi, belge, döküman ve blog yazılarınızı siz de paylaşabilirsiniz.

Bu yazıyı yorumlayın!